|
|
|
|
| | |
|
cruxman
2007 12 13 18:32
" Nu, mes mudu (su hideo)
Klaikiai išsiskyrėm..."
[žodžių iš dainos neišmesi]
Tai vis tik, kur beskaičiau, rašoma, kad ar skylė atvira ar uždara, atstumas nuo objektyvo iki fokuso taško gali būti bet koks. Skirsis tik fokuse esančių objektų ryškumas, t.y. fokuso gylis: atitinkamai 1/3 prieš objektą ir 2/3 už jo.
Manding, pilnai atverta skyle su, tarkim 50 mm 1.8" ar 1.4" objektyvu, niekaip nepavyks užfiksuoti už 3 m sėdinčio seneliuko akių.
Bent jau kiek pats esu fotografavęs tamsoje ar su pilnai atverta skyle, ir fokusavęs į konkretų objektą už keletos metrų, visais atvejais gaudavau muilą, todėl skylių nuo tol nebevarstau ir apsienu su f/5,6 ar f/6,3 diafragma.
hideo, gi, porina, kad savaitgalį jam nepavyko užfiksuoti net mergaitės akių iš bemaž 30cm atstumo. Nors focus confirm suveikė būtent ant jų, ryškios gavosi tiktai ausys. Žmogus puolė į depresiją ir vos nepaskandino manęs Neryje kartu su naujai pirktu EOS 30D ir A. Drėma.
Nuogąstauju, kad Jums ne vis vien...
Ir dar būtų toks Pridėtinės Vertės KlausiMas su žaidimu "kryžiukai/nuliukai". Ar ryškumo zona tik "neplaukioja" varstant skylę. Įsivaizduokim situaciją:
o - objektyvas
x- fokusuojamas objektas
... - atstumas
| - ryškumo zonos ribų rodiklis
Man atrodo, kad prie f/1.8:
o.|.x..|.........................., prie f/5.6:
o...|...x......|.................., ir prie f/16:
o..|.........x....................|
Bet gi vadovėliuose ir komiksų knygutėse rašoma, kad visais atvejais būna va taip:
Prie f/1.8":
o...............|..x....|................
Prie f/5.6:
o...........|......x............|.......
ir prie f/16:
o...|..............x....................|
Ta prasme, kad fokuso taškas nuo objektyvo gali būti bet kokiu atstumu ir jį galima fotografuoti pilnai atvėrus skylę. Empyriškai nesu taip gavęs nė vieno doro kadro. Kiba aš klystu arba nemoku fokusuoti?
» Atsakyti
»
|
|
|
| | |
|
| | |
|
egzo
2007 12 13 18:55
yra labai gera skaičiuoklė DOF
tai teoriškai už trijų metrų sėdinčio senelio kais turėtum sufokusuti pie 50 mm f1,4 ir dar ryškumo gylis turėtų būt apie 10 cm ir 10 cm už tai ir ausys turi būt ryškumo zonoj
o kad hideo nepavyko iš 30 cm su wide open akių ryškumo suvest tai nenuostabu
prie tokių salygų dof 2mm
(na aš pimečiau kad pas jus abu kianonai ir jų crop)
o va čia skaičiuoklė
http://www.dpreview.com/learn/?/Glossary/Optical/Depth_of_Field_01.htm
nu čia teorija
kurią galima pritaikyti praktikoj
» Atsakyti
»
|
|
|
| | |
|
| | |
|
hideo
2007 12 13 19:04
Ne 50/1.4 o 17-40@24-28 su F4, tokiu atveju bent jau man išskaičiuoja apie 2-3cm plotį.
Čia cruxmanas kryžiukus nuliukus paišo, ale klausimo esmę numuilina. O klausimo esme yra tokia - fokusuoji į konkretų tašką (akis), gauni AF confirm, fotkini. Aš taip primetu, kad fokusuojamas taškas turėtų būt ryškiausias o einant artyn ir tolyn, vaizdas eitų į neryškumą.
Jei ryškumo pikas yra prieš fokusuojamą taška - liga, vadinama frontfocus, jei už fokusuojamo taško - backfocus. Arba aš kažką kapitaliai maišau
» Atsakyti
»
|
|
|
| | |
|
| | |
|
cruxman
2007 12 13 19:18
Tai va, bl, kad tos skaičiuoklės ir neatitinka tiesos.
"Plaukia upėmis lavonai
Su išverstais viduriais!"
Šita teorija jau neteisinga ir pasmerkta būt pakarta arba nuskandinta. Empyriškai yra visiškai ne taip. Deja...
» Atsakyti
»
|
|
|
| | |
|
| | |
|
Dangus
2007 12 13 20:35
na is savo patirties galiu pasakyt kad su 1.8 nepafotografuosi gatveje. fokusas daznai neteisingas buvo. esme manau kituose skaiciukuose . cia bus empyriskas mastymas kuris kaip matau patogus kriuksmenui.
esme skaiciuke 30d. kiek pamenu ir 20d garsejo zodziu "backfocus". tai toks atvejis kai fotikas sufokusuoja toliau nei is tikro yra obhektas. su savuoju 20d tik fotkindamas objekta > 5m ir diafragma 1.8 - 4 susidurdavau su backfocus.
cia vienas is galimu variantu. taip pat ir akyte is 30cm. plius esant siaurai ryskumo zonai galejo sujudeti modelis ar fotografas. pakanka 1o ar 2ju cm ir akytes ryskios nebebus.
» Atsakyti
»
|
|
|
| | |
|
| | |
|
cruxman
2007 12 13 20:47
Tai, pons, šitas jūsų argŪmentas yra patogesnis hideo, o aš toliau dainuoju savo dainą.
"Aš - senas jūrininkas...
Jaunieji jungos plauna mano pe... denį..."
» Atsakyti
»
|
|
|
| | |
|
| | |
|
MP
2007 12 13 21:21
1) autofokusas gali ir apgauti (visi tie patvirtinimai) - uztenka milisekundes ir prie atviros skyles bei pakanakamai ilgo islaikymo (1/30, 1/60) objekto pozicija pasikeicia;
2) del visa ko pasidarykite fokusavimo testa "nuo statyvo" namu salygom. Kartais fokusai grybauja - nebutinai tas ryskumas, kuris matosi ieskiklyje projektuojasi ir ant juostos/matricos.
3) teorija yra teisinga - kaiciasi ryskumo gylis, bet net prie 1.4 is 10m idealiom salygom sufokusuosi tiksliai (jei greitis pakankamas ir objektas nejuda). jau nekalbu apie 3m atstuma. jei reikia - galiu pavyzdziu su 85mm prie 1.4 parodyt.
» Atsakyti
»
|
|
|
| | |
|
| | |
|
hideo
2007 12 13 21:36
MP rašo: | 1) autofokusas gali ir apgauti (visi tie patvirtinimai) - uztenka milisekundes ir prie atviros skyles bei pakanakamai ilgo islaikymo (1/30, 1/60) objekto pozicija pasikeicia; |
Išlaikymai virš 1/100, kartais 1/200 - o vaizdas kartais net visiškai
išplaukęs - nežinau nuo ko, jei ne nuo blogo fokuso, taip gali būt. Objektas nejuda, pozuoja.
Citata: |
2) del visa ko pasidarykite fokusavimo testa "nuo statyvo" namu salygom. Kartais fokusai grybauja - nebutinai tas ryskumas, kuris matosi ieskiklyje projektuojasi ir ant juostos/matricos |
nuo štatyvo reiks savaitgalį pasibandyt, tik tiek kad tas štatyvas nelabai koks
» Atsakyti
»
|
|
|
| | |
|
| | |
|
A JM
2007 12 13 21:36
Prie mano vienos nuotraukos, kuria fotografavau su 50mm ir atvira 1.2 diafragma, taip pat iskilo diskusija apie ryskuma ir fokusavima. Ramunas man tiksliai paaiskino kaip prasitestuot objektyva. Ta komentara rekomendavau visiems, gal ir jums pravers.
» Atsakyti
»
|
|
|
| | |
|
| | |
|
cruxman
2007 12 13 22:39
Tai išdėstau atsakymą nūnai čionai:
"Agne, speju, kad kalbi apie Digital Camera, kur buvo ideta ne sidabrine o 18% pilka kortele su visokiais braiziniais kitoje puseje. Jeo taip, tai pilkoji puse yra skirta WB (white balance) suraguliavimui, o kita is tiesu objektyvo ryskumo nustatymui. Taciau ji nera labai patogi ryskumo paklaidoms nustatyti.
Si http://regex.info/i/FocusChart-v1.0-gray30.gif mano galva yra daug aiskesne (bent jau rezultatai akivaizdesni).
Kaip ja naudotis:
1. Atspausdinti http://regex.info/i/FocusChart-v1.0-gray30.gif and A4 formato popieriaus 300dpi rezoliucija.
2. padeti ja ant horizontalaus pavirsiaus.
3. pastatyti kamera ant trikojo, taip kad ji i testini lapa ziuretu 45 laipsniu kampu. stengiantis kad lapas butu horizontalus kamerai (pagal soninius fokusavimo taskus galima pazureti, nors jie ir nera aktyvus)
4. kamera turi buti kiek galima arciau lapo (lapas paprastai turetu uzimti visa vaizda arba net netilpti 100%) Atstumas turi buti minimalus is kurio gali sufokusuoti kamera.
5. Kameroje nustatyti centrini fokusavimo taska (jis turi buti vienintelis fokusavimo taskas) ir nutaikyti ji i testinio lapo viduri (juoda juostele ties 0-line padala)
6. lapas turi buti apsviestas imanomu pastoviu sviesos saltiniu is priekio (staline lepma ak kas nors geresnio tinka puikiai)
7. kameroje nustatyti ISO 100; AF ir kad kameroje itaisyto eksponometro rodykle butu per viduri; nustatome veidrodzio uzrakinima; fotografavimui geriau naudoti distancini, kad minimizuoti galimus kameros virpesius.
8. spaudziam distancinio mygtuka (jei su veidrodzio uzrakinimu 2 kartus, nes pirmasis pakels veidrodi, o antrasis fotografuos. Tarp paspaudimu pageidautina padaryti 1-2 sekundziu pertrauka)
9. Ziurim rezultata.
Idealiu atveju ryskiausia vieta bus ta juoda linija ir i sonus nuo jos. neryskejimas eis kiek i prieki tiek ir atgal. Neryskejimo intensyvumas gali buti skirtingas (priekyje prades greiciau nerysketi nei gale). Jei fokuso vieta teisingai nustatyta (i juoda popieriaus centr), bet ryskiau yra atrciau kameros - vadinasi turim front-focuso beda, jei toliau juodos linijos back-fokuso beda. Jei nerysku niekur, net per viduri, speju tada turim beda su objektyvu ir ji reikia arba keisti arba kalibruoti.
Papildomai perverciau kelis forumus, kur daromos fotoaparatu ir objektyvu apzvalgos. Kaip ir tikejausi labai daug kas turi bedu su siu objektyvu ryskumu. Taciau, nereikia viso to priimti 100% nes f/1.2 fotografuojant su atvira diafragma is arti ryslumo gylis yra labai mazas. Pvz fotografuojant is puses metro atstumo ryskumo gylis yra 2mm, zmogus naturaliai sviruoja daug daugiau, tad jei ranka kiek virptelejo pastumdama kamera zemyn, fotografas ar modelis susiubavo per laika kol buvo sufokusuota ir nufotografuota - ryskumas pabego. Didinant atstuma dideja ir ryskumo lauko gylis.Tarkim fotografuojant is 1 metro jis butu apie 1,5 cm, o is 2 metru jau 7 cm (cia nekeiciant nustatymu, diafragma laikant maksimaliai atvira 1.2 ir tik didinant atstuma tarp fotografo ir fotografavimo objekto)
Tikiuosi, pasiseks ka nors suprasti is to ka parasiau. "
» Atsakyti
»
|
|
|
| | |
|
| | |
|
Dangus
2007 12 14 0:07
o as manau senas jurininke kriuksmenai nusidainavot tamsta. nuo vienos temos prie kitos. nemanau kad kaltas 1.2 objektyvas . cia jau "senu jurininku" kalte. vazineju po Kauna su ferrari F50 ir kazkaip nuo 200 iki 300km ji isibegeja per letai, kazkodel kratosi turbut per kieta pakaba o dar ir benzino nerealiai valgo ir koks negrazus tas kumelys ant priekio. kam reik trukumu ras visada.
» Atsakyti
»
|
|
|
| | |
|
|
| | |
|
cruxman
2007 12 14 10:38
Tai va, Dangiškasis Tėveli, sutinku ir aš su Jumis ties tuom klausimu:D Čia labiau hideo nuogąstavo dėl trūkumų ir mane skandino:D
» Atsakyti
»
|
|
|
| | |
|
|
Reikia prisijungti norint parašyti atsakymą
|
|
|
|
|
|
|
| | |
|